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Voile point 7 ac z 2020

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nouveautes voile  point-7 ac-z

point-7

ac-z

voile-foil-freeride

2020

Détails
surface gindant wish mât rec lattes cambers prix promo
5.2 423 164 400 6 2 599€ /
5.8 437 170 400 6 2 619€ /
6.4 452 188 430 7 2 629€ /
6.8 460 194 460 7 2 635€ /
7.2 469 198 430 7 2 639€ /
7.8 485 208 460 7 2 649€ /
8.5 505 214 490 7 2 669€ /
9.4 519 228 490 7 2 699€ /
Description

voile point-7 ac-z 2020

 Ewindsurf  vous présente les voiles Point-7 2020:

Voile Point-7 AC-Z 2020:

Meme si cette voile Point-7 Ac-Z 2020 n'est pas spécifique au Foil , le résultat dès les premiers tests est probant . Avec ces deux cambers placés sous le wish la puissance est là , mais le contrôle aussi et avec une très large plage d'utilisation en terme de vent .

 Dans la ligné de l'évolution de l'AC-K Pro 2020 qui devient une mini AC-One , cette nouveauté 2020 avec l'AC-Z donne une nouvelle approche au voile de Free Slalom 2 cam . Avec un fourreau large en dessous du Wish et 2 cambers , le fourreau se rétrécit fortement au dessus du Wish . Facile à exploiter , légère à sortir de l'eau , cette AC-Z reste performante et sera disponible en 2 couleurs , le traditionnel black et la nouveauté en jaune .

 Point-7 AC-F (2020) windsurf vitorla WINDSURF VITORLA

 Point-7 AC-F (2020) windsurf vitorla WINDSURF VITORLA

ANDREA CUCCHI :

L’AC-Z est ce que nous appelons une révolution totale en slalom. Avez-vous déjà rêvé d'avoir une voile sans cam avec les mêmes performances qu'une vraie voile de course à camber?

Ou avez-vous déjà rêvé de faire naviguer une voile à camber avec le poids d'une voile sans cam?

La Point-7 'AC-Z est les deux !!

 

acz slalom 2 kembrova plachta na windsurfing point7 black

Ce n’est pas un compromis, c’est un ajout. Avec seulement 2 cames inférieures configurées comme l’AC-K Pro et l’AC-One, en tant que voile de course pure, un large creux sous le wishbome, mais au-dessus du Wish une voile de slalom no cam ! Pour vous assurer que vous comprenez vraiment ce que nous avons créé, lisez les points ci-dessous: Gréement: vous mettez dans le mât comme une large voile à camber, au lieu d’avoir à pousser le mât dans un petit fourreau . Mettre les 2 cams dedans, c’est facile et rapide, car ils peuvent être insérés même sans mat . Le transport est facile, et la voile est plug and play. En ligne droite: En croisière, la puissance du fourreau  inférieur plus large et des deux cam donne la même conduite qu'une pure voile de course. elle ne souffre pas d'accalmies et plus le vent augmente, plus elle accélère. Vous ne réaliserez pas qu’il s’agit d’un no cam au dessus du Wish, et pour ceux qui n’ont jamais eu de cam, ils ne feront que découvrir un monde nouveau d'accélération, de vitesse, de stabilité ... et oublierons qu'ils ont une voile à 2 cam! Dans le jibe: Découper la planche comme jamais n’a été aussi belle, car le pouvoir est en bas et frontal, pour casser le conseil, et le rail avec précision. Lors de la rotation de la voile, vous ne sentirez pas que les cam se déplacent vers le nouveau bord. le La came XXL Point-7 créera un effet de levier rapide sur les lattes pour permettre un changement de synchronisation en douceur et parfait. Ça ne sera pas punir les erreurs du coureur. Vous irez à la plage et vérifierez si la grande caméra XXL est bien présente. En cas de chute: ne vous inquiétez pas, il n’y a pas de large manchon de mât de la rampe au sommet de la voile. C’est aussi facile que une vague à voile pour remonter la voile, ou pour commencer l'eau. Aucune eau ne peut remplir la manche large inférieure, et même si elle le ferait, il ne crée aucun effet de levier plus lourd.


acz freerace slalom 2 kembry windsurfing karlin point7 black yellow

l-graphDEVELOPMENT TARGETr-graph

Designed to take out all the annoying details that a cam sail has, and the ones from a non-cam sail. A no-cam sail that would feel the positive sides of a cam sail, and a cam sail to feel all the positive sides of a no cam sail. Pure slalom cam performance, pure no-cam simplicity. All in one!


salt_o_tline_142x142-150x150

salt_battens_142x142-150x150 eylets_300

OUTLINE

A no compromise slalom outline. The base invites you to close the gap on your slalom or free race board as with any racing sail. A negative leach to enjoy a light feeling on the back hand, extra speed and acceleration. The top of the sail has a smaller head for more stability in stronger wind. The right mix between low and high aspect ratio duties.

BATTENS

7 tubular battens to follow the pure slalom foil profile from the sail. Each batten exactly copies the set-up of our AC-One racing sail.

EYELETS

One eyelet, one position. This is the concept. We have worked on the leach to the millimeter, and the eyelet positioning is extremely important to make sure the leach gets the right tension. The eyelet it’s in the sweet spot, and that’s where it must be for the best performance.

profil karlin point7

cut_out_300 karlin shop salt_bodymaterial_142x142-1-150x150

PROFILE

The deep profile in the front increases the drive for earlier planning and acceleration in lighter winds. The drive is fundamental for carving the board better in the jibes. A deep front profile allows stability in stronger wind, therefore increasing comfort and control.

CUT OUT

A bigger cut out than a normal freeride sail, has been introduced allowing more S-shaping release as the wind and speed increases through the foil. This results in giving us the chance to increase our water performance without having to exert extra power and energy.The shape of the cut out comfortably welcomes the back end of the boom

BODY MATERIAL

All our Ply, X-ply and Scrims monofilm are produced in the Unites States. Completely assembled by the 4mil Anti UV Laminates. The new Anti-UV transparent grey window will not only bring your windsurfing being unique on the water, but to have a 100% Anti UV-Monofilm sail. More aggressive and stealth looking. Protecting your sails even more from the UV-Rays, acting as darkening lenses. X-ply batten pockets for lighter weight, highly responsive and reactive for world champion performance. 5mil Anti UV-Black X-ply base panel for protection from accidents.

cams_300

ac-k_foil_142x142-150x150 ac-k_rigging_142x142-150x150

CAMS

An Asy-cam at the bottom batten to create a nice round deep profile for a locked in drive. An XXL-cam below the boom to create an amazing rotation to the foil.

FOIL

As the wind enters the sail it forms a deep and fast front profile along the mast to allow stability. The wind swiftly moves to give power exactly where the stance of our body is comfortably centered on the board, and releases quickly and smoothly through the back of the sail, to allow light back hand pressure for pushing on the fin. As the wind increases, the sail can be pulled with outhaul to decrease the back-hand power, while the front profile will stay set, to continue guaranteeing control. Thanks to the S-Shaping, along the whole middle upper leach opening, the foil will self-adjust to keep the board balanced over the water surface.

RIGGING

The AC-X is straightforward to rig. Inserting the mast as easy as a cam sail, as the wider part of the sleeve at the bottom of the AC-Z, allows the mast to go in straight all the way to the top. Apply the downhaul for about 10-15cm from the required down-haul setting. Without the boom, open the cam zippers and with one hand push the batten behind the cam, and with the other push in the cam to pop on the mast. It’s a no time action. Finish to pull the downhaul, guided by the visual aid in the top panel. It can only rig sdm from 6.4 up and only rdm from 5.8 down. Playing with the outhaul will boost up power or increase control. Tighten the lower 2-battens and the top batten, but just remove wrinkles on the other batten without overtightening them.

Options

Point-7 AC-Z 2020

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point-7

ac-z

freeride-cam

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Détails
surface gindant wish mât rec lattes cambers prix promo
5.2 423 164 400 6 2 599€ /
5.8 437 170 400 6 2 619€ /
6.4 452 188 430 7 2 629€ /
6.8 460 194 460 7 2 635€ /
7.2 469 198 430 7 2 639€ /
7.8 485 208 460 7 2 649€ /
8.5 505 214 490 7 2 669€ /
9.4 519 228 490 7 2 699€ /
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voile point-7 ac-z 2020

 Ewindsurf  vous présente les voiles Point-7 2020:

Voile Point-7 AC-Z 2020:

 Dans la ligné de l'évolution de l'AC-K Pro 2020 qui devient une mini AC-One , cette nouveauté 2020 avec l'AC-Z donne une nouvelle approche au voile de Free Slalom 2 cam . Avec un fourreau large en dessous du Wish et 2 cambers , le fourreau se rétrécit fortement au dessus du Wish . Facile à exploiter , légère à sortir de l'eau , cette AC-Z reste performante et sera disponible en 2 couleurs , le traditionnel black et la nouveauté en jaune .

 Point-7 AC-F (2020) windsurf vitorla WINDSURF VITORLA

 Point-7 AC-F (2020) windsurf vitorla WINDSURF VITORLA

ANDREA CUCCHI :

L’AC-Z est ce que nous appelons une révolution totale en slalom. Avez-vous déjà rêvé d'avoir une voile sans cam avec les mêmes performances qu'une vraie voile de course à camber?

Ou avez-vous déjà rêvé de faire naviguer une voile à camber avec le poids d'une voile sans cam?

La Point-7 'AC-Z est les deux !!

 

acz slalom 2 kembrova plachta na windsurfing point7 black

Ce n’est pas un compromis, c’est un ajout. Avec seulement 2 cames inférieures configurées comme l’AC-K Pro et l’AC-One, en tant que voile de course pure, un large creux sous le wishbome, mais au-dessus du Wish une voile de slalom no cam ! Pour vous assurer que vous comprenez vraiment ce que nous avons créé, lisez les points ci-dessous: Gréement: vous mettez dans le mât comme une large voile à camber, au lieu d’avoir à pousser le mât dans un petit fourreau . Mettre les 2 cams dedans, c’est facile et rapide, car ils peuvent être insérés même sans mat . Le transport est facile, et la voile est plug and play. En ligne droite: En croisière, la puissance du fourreau  inférieur plus large et des deux cam donne la même conduite qu'une pure voile de course. elle ne souffre pas d'accalmies et plus le vent augmente, plus elle accélère. Vous ne réaliserez pas qu’il s’agit d’un no cam au dessus du Wish, et pour ceux qui n’ont jamais eu de cam, ils ne feront que découvrir un monde nouveau d'accélération, de vitesse, de stabilité ... et oublierons qu'ils ont une voile à 2 cam! Dans le jibe: Découper la planche comme jamais n’a été aussi belle, car le pouvoir est en bas et frontal, pour casser le conseil, et le rail avec précision. Lors de la rotation de la voile, vous ne sentirez pas que les cam se déplacent vers le nouveau bord. le La came XXL Point-7 créera un effet de levier rapide sur les lattes pour permettre un changement de synchronisation en douceur et parfait. Ça ne sera pas punir les erreurs du coureur. Vous irez à la plage et vérifierez si la grande caméra XXL est bien présente. En cas de chute: ne vous inquiétez pas, il n’y a pas de large manchon de mât de la rampe au sommet de la voile. C’est aussi facile que une vague à voile pour remonter la voile, ou pour commencer l'eau. Aucune eau ne peut remplir la manche large inférieure, et même si elle le ferait, il ne crée aucun effet de levier plus lourd.


acz freerace slalom 2 kembry windsurfing karlin point7 black yellow

l-graphDEVELOPMENT TARGETr-graph

Designed to take out all the annoying details that a cam sail has, and the ones from a non-cam sail. A no-cam sail that would feel the positive sides of a cam sail, and a cam sail to feel all the positive sides of a no cam sail. Pure slalom cam performance, pure no-cam simplicity. All in one!


salt_o_tline_142x142-150x150

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OUTLINE

A no compromise slalom outline. The base invites you to close the gap on your slalom or free race board as with any racing sail. A negative leach to enjoy a light feeling on the back hand, extra speed and acceleration. The top of the sail has a smaller head for more stability in stronger wind. The right mix between low and high aspect ratio duties.

BATTENS

7 tubular battens to follow the pure slalom foil profile from the sail. Each batten exactly copies the set-up of our AC-One racing sail.

EYELETS

One eyelet, one position. This is the concept. We have worked on the leach to the millimeter, and the eyelet positioning is extremely important to make sure the leach gets the right tension. The eyelet it’s in the sweet spot, and that’s where it must be for the best performance.

profil karlin point7

cut_out_300 karlin shop salt_bodymaterial_142x142-1-150x150

PROFILE

The deep profile in the front increases the drive for earlier planning and acceleration in lighter winds. The drive is fundamental for carving the board better in the jibes. A deep front profile allows stability in stronger wind, therefore increasing comfort and control.

CUT OUT

A bigger cut out than a normal freeride sail, has been introduced allowing more S-shaping release as the wind and speed increases through the foil. This results in giving us the chance to increase our water performance without having to exert extra power and energy.The shape of the cut out comfortably welcomes the back end of the boom

BODY MATERIAL

All our Ply, X-ply and Scrims monofilm are produced in the Unites States. Completely assembled by the 4mil Anti UV Laminates. The new Anti-UV transparent grey window will not only bring your windsurfing being unique on the water, but to have a 100% Anti UV-Monofilm sail. More aggressive and stealth looking. Protecting your sails even more from the UV-Rays, acting as darkening lenses. X-ply batten pockets for lighter weight, highly responsive and reactive for world champion performance. 5mil Anti UV-Black X-ply base panel for protection from accidents.

cams_300

ac-k_foil_142x142-150x150 ac-k_rigging_142x142-150x150

CAMS

An Asy-cam at the bottom batten to create a nice round deep profile for a locked in drive. An XXL-cam below the boom to create an amazing rotation to the foil.

FOIL

As the wind enters the sail it forms a deep and fast front profile along the mast to allow stability. The wind swiftly moves to give power exactly where the stance of our body is comfortably centered on the board, and releases quickly and smoothly through the back of the sail, to allow light back hand pressure for pushing on the fin. As the wind increases, the sail can be pulled with outhaul to decrease the back-hand power, while the front profile will stay set, to continue guaranteeing control. Thanks to the S-Shaping, along the whole middle upper leach opening, the foil will self-adjust to keep the board balanced over the water surface.

RIGGING

The AC-X is straightforward to rig. Inserting the mast as easy as a cam sail, as the wider part of the sleeve at the bottom of the AC-Z, allows the mast to go in straight all the way to the top. Apply the downhaul for about 10-15cm from the required down-haul setting. Without the boom, open the cam zippers and with one hand push the batten behind the cam, and with the other push in the cam to pop on the mast. It’s a no time action. Finish to pull the downhaul, guided by the visual aid in the top panel. It can only rig sdm from 6.4 up and only rdm from 5.8 down. Playing with the outhaul will boost up power or increase control. Tighten the lower 2-battens and the top batten, but just remove wrinkles on the other batten without overtightening them.

 

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