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Voile point 7 ac x 2018

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promotion voile  point-7 ac-x

point-7

ac-x

freerace

2018

Détails
surface gindant wish mât rec lattes cambers prix promo
4.6 / / Rdm 6 / 789€ 629€
5.2 418 161 400 Rdm 6 / 799€ 639€
5.8 436 176 400 Rdm 6 / 809€ 649€
6.5 454 191 430 7 / 819€ 655€
7.0 470 198 460 7 / 829€ 665€
7.5 476 204 460 7 / 849€ 679€
8.0 492 217 460 7 / 859€ 689€
8.5 506 219 490 7 / 879€ 705€
9.0 516 221 490 7 / 899€ /
Description

voile point-7 ac-x 2018

Ewindsurf  vous présente les voile Point-7 : l'AC-X 2018 .

La voile qui me fait hésiter avec ou sans camber tellement le contrôle et la vitesses sont importants .

 Vraiment très bien construite et équipée avec 7 lattes identiques à celles de l'AC-K et AC-One , elle conserve son système de latte inversées par alternance d'une armure sur l'autre . Elle dispose de repère pour la tension de chute sur le haut de la voile et 'd'une graduation pour la rallonge sur la latte du bas . De plus une vidéo sur le site Point-7 vous guidera pour des réglages parfaits dès la première session .


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 Point-7 AC-X 2018 - view 4

 Point-7 AC-X 2018 - view 2

 Wind Test 2018

  • Neutralité, glisse, élasticité, accélérations, vitesse, sensations
  • Vive pour un freerideur en apprentissage

Gueule de race, performances de race

DESIGN
Désireux d'offrir une voile rapide et légère sans camber, typée slalom, les designers de Point 7 n'ont effectué que quelques retouches sur l'AC-X. Son profil est élancé avec un creux modéré et une longue bordure sous le wishbone. Des lattes tubulaires se logent dans des fourreaux X-Ply alternés bâbord/tribord.

SUR L'EAU
Une première impression se dégage vite wishbone en main, l'AC-X est extrêmement légère. Le gréement se manie et se place sans effort, c'est appréciable, que l'on soit expert ou windsurfeur occasionnel. La seconde sensation perçue montre d'enivrantes accélérations avec une glisse remarquable. La Point 7 se navigue en finesse alors que sa large bordure se pose aisément bordée, sans être pour autant complètement figée. L'AC-X développe une certaine élasticité qui se traduit en juteux coups de gaz, toujours sans être exigeante. La Point 7 donne l'impression d'être connectée avec le flotteur et permet de vivre pleinement les accélérations. La poussée n'est pas franchement marquée ni vers l'avant ni en main arrière, la voile italienne est plutôt neutre dans ses équilibres, même dans le vent fort. Naviguer surtoilé avec l'AC-X est un vrai régal ! Le phénomène de " S Shaping " permet, grâce au décrochement d'écoute, de libérer l'excès de puissance du gréement par une ouverture automatique de sa chute. L'AC-X ne revêt pas le surnom de freerace no cam pour rien, l'Italienne donne envie de jouer des coudes avec les raceurs en vue. Nos testeurs branchés racing ont aimé savoir la manette des gaz à disposition.

VERDICT

Avec le caractère © Point 7 inspiré du racing, l'AC-X s'imagine sur un flotteur de freerace, voire de slalom. La stabilité fait partie de ses atouts, mais ce sont surtout la vitesse et les sensations d'accélérations qui prédominent. Celles-ci peuvent déstabiliser le freerideur en cherche d'une glisse rassurante. Si vous optez pour la speed et les sensations, en mode sport, la Point 7 saura aguicher vos sens.

 Point-7 AC-X 2018 - view 3

Designed for: Slalom speed seekers, who don’t like the hassle of cams. If cambered sails are not your cup of tea, then the sheer performance specs and looks of the AC-X should be the one for you, that is if you are up or it!

The tests on magazines say: The fastest slalom sail with no cams ever, without compromise. A magazine test winner from 2014 to 2017 for its high-end speed and control. 10+ has been its vote in speed.

Its character:   The AC-X is developed to be the fastest sail on the water and has proved itself on many magazine tests, without having a wide mast sleeve and cambers. The high-end performance will give you the high speed that you have always dreamed about, with minimal effort and easy handling characteristics. Probably the lightest seven batten no cam sail on the market, and high-end performance of the sail that excels even further in over-powered conditions. Power and enhanced stability in both low and high wind conditions, combined with a very locked-in feeling that is only comparable to a cambered sail.

 Development Target: Designed to take out all the annoying details that cammed sails offer, but aiming to have pure slalom racing performance to annoy cammed sails. All this whilst allowing the rider to save more energy and be able to stay on the water all day.


Battens: 7 tubular battens to follow the pure slalom foil profile from the sail. Each batten is assembled easy for replacements.

Eyelets: The choice to have two eyelets. The lower eyelet to create more opening of the lower leech to increase control in stronger wind, and the higher eyelet to increase power and acceleration. We do advise the upper eyelet, unless you are a lightweight sailor.

Profile:  The increase of profile in the front increases the drive for earlier planning and acceleration in lighter winds. The drive is fundamental for carving the board better in the jibes. A deep front profile allows stability in stronger wind, therefore increasing comfort and control.

Foil: As the wind enters the sail it forms a deep and fast front profile along the mast to allow stability. The wind swiftly moves to give power exactly where the stance of our body is comfortably centered on the board, and releases quickly and smoothly through the back of the sail, to allow light back hand pressure for pushing on the fin. As the wind increases, the sail will automatically self-adjust its power, thanks to the S-Shaping, along the whole middle upper leach opening.

Cut out:  A bigger cut out than a normal freeride sail, has been introduced allowing more S-shaping release as the wind and speed increases through the foil. This results in giving us the chance to increase our water performance without having to exert extra power and energy.  The shape of the cut out comfortably welcomes the back end of the boom.

Body Material:  Mostly assembled by the 4mil Anti UV-Black Laminate. Highly responsive and reactive for world champion performance. 5mil Anti UV-Black X-ply base panel for protection from accidents. Clear monofilm window for perfect vision through the sail. X-ply batten pockets for lighter weight and better reflex.

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